Skicka in din faktura

Skicka oss din räkning

Genom att skicka in kopior på era kortavgifter kan vi kostnadsfritt hjälpa er att
sammanställa dessa och beräkna hur mycket ni kan spara genom att välja ett billigare
kortinlösenavtal. Följ bara guiden nedan.

Behöver du hjälp? Ring 08 - 425 023 81

Hur det fungerar

1

Kopiera er faktura för kortinlösen / kortavgifter

2

Ladda upp din faktura i formuläret nedan

3

Vi analyserar era kortavgifter och återkommer till er med en besparningsanalys inom 24h.

Skicka in din faktura för analys

Vad händer nu?

När vi fått in uppgifterna från er utläser vi vad ni har för avtal idag och vad er nuvarande
avgifter är för respektive betalkort. Därefter gör vi en sökning bland alla anslutna
inlösande banker för att se hur mycket ni kan spara med ett skräddarsytt avtal. Sedan
kontaktar vi er för att presentera allt och ger förslag på hur ni kan sänka era kortavgifter.
Vi återkommer normalt sett inom 1 arbetsdagar.

Detta är något vi bistår med för att förenkla för företagare att sänka sina kortavgifter
utan att behöva spendera för mycket tid och möda. Tjänsten är kostnadsfri.

Vanliga frågor

Måste jag byta bank om jag byter kortinlösenavtal?

Nej, du behåller samma företagsbank som tidigare.

Hur snabbt får jag betalt efter ett dagsavslut?

Utbetalningen sker dagen efter genomförda transaktioner. Har man Izettle tar lite längre tid.

Måste jag byta kortterminal eller kassa om jag vill teckna nytt kortinlösen?

Nej, såvida inte kortterminalen är operatörslåst eller bunden via ditt nuvarande kortinlösenavtal. 
Babs paylink och Bambora ONE är enda leverantörerna i Sverige som har operatörslåsta kortterminaler.

Hur ser jag vad jag betalar i kortavgifter/kortinlösen?

Varje månad skickar din inlösande bank ut en månadsspecifikation på hur höga dina kortavgifter är. 
Dessa specifikationer är ofta otydliga. Vi hjälper gärna till med att tyda din faktura och jämföra direkt.

Hur snabbt går det att byta kortinlösen?

Efter signering av avtal tar det mellan 1 till 10 arbetsdagar beroende på vilken leverantör du valt.
Vi hjälper självklart till med allt.

Har ni någon startavgift eller bindningstid på kortinlösen?

Nej, vi har varken startavgift eller bindningstid så att du kan känna dig trygg att välja vem du vill.

När jag väl valt en leverantör/offert på hemsidan, vad händer sen?

Du kommer att tas till startsidan på ditt Betalguiden-konto. Vi hjälper dig att fylla i
ansökningsblanketten digital och din leverantör gör resten. Här kan du boka in en telefontid 
för våra representanter att kontakta dig. Har du inte bokat in en telefontid kontaktar vi dig
inom 24 timmar efter valet för att hjälpa till att fylla i den elektroniska ansökan.

Vill du få lägre kortavgifter till din betalterminal?

Jämför och hitta rätt betallösning på 2 minuter